piątek, 8 września 2017

#54 CLAUDIA GRAY - "TYSIĄC ODŁAMKÓW CIEBIE"

Tytuł: "Tysiąc odłamków Ciebie"
Autor: Claudia Gray
Wydawnictwo: Jaguar
Rok wydania: 2017

"Tysiąc odłamków Ciebie" to książka dla każdego, kogo fascynują podróże między światami, ich alternatywne wersje. Powieść naprawdę działa na wyobraźnię! Podczas jej czytania nie raz zastanowicie się co by było gdyby to faktycznie była prawda? Może w tym momencie, w zupełnie innym miejscu w naszym życiu dzieje się coś niezwykłego? 


Tysiąc odłamków Ciebie" to książka, która jak wiele innych zbiera skrajne opinie. Niektórzy skuszeni przepiękną okładką są rozczarowani tym, co znaleźli w środku. Inni z niecierpliwością czekają na kolejne tomy. Ja tym razem zaliczam się do tej drugiej grupy.

Marguerite Caine to córka naukowców, dzięki którym możliwe stało się przeskakiwanie między światami. Niestety pewnego dnia Marguerite traci swojego ojca, a ich asystent Paul nagle znika. Przepełniona smutkiem i żalem po odejściu ojca rusza w podróż po różnych wszechświatach by dopaść osobę odpowiedzialną za to nieszczęście. 

Bardzo ostrożnie podchodziłam do lektury tej książki, bo moje wcześniejsze doświadczenia z podróżami po różnych wszechświatach nie były zbyt dobre. Po prostu gubiłam się gdzieś po drodze. W przypadku książki "Tysiąc odłamków Ciebie" tak nie jest. Samo przedstawienie istnienia równoległych wszechświatów, podróży między nimi, jest bardzo proste. Spora część czytelników może uznać to za minus, pewne niedociągnięcie. Owszem, można by to było bardziej skomplikować, ale mając na uwadze do kogo jest kierowana ta książka wydaje się to zbędne. 

Fabuła wciąga. Są zwroty akcji, pewne niespodzianki. Mnie satysfakcjonuje. Przyznam, że najbardziej wciągnął mnie wątek z Rosją, szkoda tylko, że był dość krótki. "Tysiąc odłamków Ciebie" przełamało mój zastój czytelniczy, także może to świadczyć tylko o tym, że książka jest naprawdę ciekawa.

Bohaterowie, cóż, wiekiem są mi już trochę odlegli, może dlatego trochę trudno zrozumieć mi ich zachowania. Młodzieńcze lata rządzą się swoimi prawami i to ewidentnie widać w relacjach między bohaterami. Oczywiście w głównej mierze mam tu na myśli pojawiający się wątek miłosny - bo przecież bez niego książka dla młodzieży nie ma racji bytu. Niezdecydowanie Marguerite trochę mnie męczyło. 

"Tysiąc odłamków Ciebie" to książka dla każdego, kogo fascynują podróże między światami, ich alternatywne wersje. Powieść naprawdę działa na wyobraźnię! Podczas jej czytania nie raz zastanowicie się co by było gdyby to faktycznie była prawda? Może w tym momencie, w zupełnie innym miejscu w naszym życiu dzieje się coś niezwykłego? Myślę, że pomimo zarzutów kierowanych w stosunku do tej książki, warto po nią sięgnąć.





Za egzemplarz do recenzji dziękujemy Wydawnictwu Jaguar.

3 komentarze:

  1. Dla mnie ta książka była absurdalnie nielogiczna, a główna bohaterka była głupia jak but!

    Bookeater Reality

    OdpowiedzUsuń
  2. Trochę za dużo fikcji jak dla mnie, ale może kiedyś zmieni mi się gust i po nią sięgnę :)
    Pozdrawiam :)
    http://czytanie-i-inne-przygody.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To naprawdę ciekawa książka, mam nadzieje, że kiedyś się na nią skusisz :)

      Usuń