poniedziałek, 25 czerwca 2018

#107 BILL GRIFFIN - "THE WISH"

Bill Griffin stworzył aplikację Crowdwish, gdzie ludzie mieli pisać swoje marzenia. Część z nich była realna, niewygórowana, a część właściwie niemożliwa do spełnienia. W "The Wish" autor zawarł jednak 99 życzeń z całego świata i wskazał drogę, którą należy ruszyć, żeby zacząć je spełniać. 

Byłam bardzo ciekawa jakie życzenia są zawarte w książce (czy pokrywałyby się z moimi) i jakie są rozwiązania, żeby do nich dążyć. Kiedy zobaczyłam okładkę, jeszcze bardziej zachęciłam się do przeczytania "The Wish". Jednak spodziewałam się, że rady jak spełniać marzenia będą dłuższe... A tym czasem okazało się, że na jedno z nich przypadały dwie strony, z czego pół strony zajmował numer i tytuł, który nawiązywał do marzenia, o którym będziemy czytać.

Autor ma poczucie humoru, co łatwo da się wyczuć, jednak szczerze muszę przyznać, że największy uśmiech miałam przy marzeniu o posiadaniu zdolności dedukcji takiej jak Sherlock Holmes, gdzie autor użył... ciągu cyfr. Jednak uśmiech znikał często tak szybko jak się pojawił, bo na końcu każdego marzenia był dopisek mówiący o tym, że mamy napisać do autora, jeśli chcemy poznać szczegóły dotyczące drogi spełnienia życzenia. Jak już widziałam, że akapit zaczyna się od "Jeśli" (w stylu: jeśli nie wiesz co robić") lub "Napisz do nas" (...a wyślemy Ci coś tam...) to od razu to pomijałam. 

Myślę jednak, że autor przede wszystkim chciał pokazać, że niektóre marzenia nie są wcale trudne do osiągnięcia lub wręcz przeciwnie - nie mamy prawie w ogóle wpływu na to, żeby mogły się spełnić. Wszystkie je opisuje, już w ten sposób ujawniając, że musimy działać, a nie siedzieć bezczynnie w miejscu. Jednak napisanych wprost rad jest po prostu zbyt mało.

Jeśli ktoś poważnie myśli o rozpoczęciu jakichkolwiek poczynań w kierunku spełniania swoich marzeń i liczy na konkretne rady, ta książka nie będzie dla niego (chyba, że chce dowiedzieć się z czym dokładnie możesz napisać do Billa Griffina). Jednak mogę polecić "The Wish" tym, którzy chcą poczytać o ludzkich życzeniach, zmotywować się do spełniania swoich i miło spędzić wieczór z książką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz